Etiketter

fredag 13 november 2009

Fredag 13:e nov


Det var när jag och Fia vandrat runt på stan på jakt efter ett värdligt café gata upp och dito ner som vi hamnade på (grill) del mundo, ett mysställe med perfekt takhöjd, vi började prata om framtidsplaner och nu. Vad man egentligen vill osv.
Det jag länge misstänkt var att man måste lära sig att fokusera mer. Vad är det egentligen jag vill komma med det här? Det är bara att bestämma sig.
Det finns egentligen ingen anledning till att inte trivas här just nu
+jag bor i göteborg i en billig fin lägenhet,
+jag har mina vänner här eller i närheten,
+det finns möjligheter att göra vad jag vill,
+det finns möjlighet att träffa folk som vill göra samma sak,
Så varför är jag inte nöjd? Man kanske inte blir nöjd, att vara nöjd är kanske en lyx som bara få får uppleva helt enkelt. Nöjd och tillfreds med sitt liv. Jag känner några såna, som verkar ha allt klappat och klart för sig, som är så jävla nöjda så man bara vill storma in i alla garderober man kan hitta och leta efter nåt jävla litet skelett som bara måste ligga nånstans. Men det gör man ju inte, man tackar bara för kaffet och har det bra, nöjda människor har ju trots allt en lugnande inverkan på flaxtrasor som en själv.
Jag har ett hemligt liv som jag spanar på ibland, då smyger jag in på nån sportig affär och klämmer lite på vindtäta tyger. Jag kommer hem, "råkar" ramla in på blocket och hittar en hund som jag tror skulle tycka om mig och sen längtar jag till vatten.
Men det är då det.

Ikväll spelar Nicolai Dunger på pustervik, jag ska fråga min mamma om det är något hon vill följa med på. Hoppashoppashoppas

2 kommentarer:

Big.J & Fläskis sa...

Alltså! jag håller med dig
Jag vill bo på en husbåt i någon fin stad, kanske amsterdam. Vi kanske kan hyra en nångång! vatten vatten jag vill bli sjökapten... kanske

Fanny Felicia Toresdotter sa...

Det tycker jag absolut att vi ska, kanske en bastuflotte! med hus.